måndag 5 oktober 2015

Letrezol

Att göra ett stimulerat försök är för många enkelt och lätt, men för mig verkar mediciner vara en knepig sak. Jag lider också av fibromyalgi och hade ingen aning om att vi var överkänsliga för mediciner. Jag åt Letrezol förra veckan och skulle äta dem i 5 dagar, Ca använder det istället för Pergotime och haft goda resultat av dem. Efter första dagen började min huvudvärk och efter dag 2 började jag känna mig sjuk, Letrezol är ändå en cancermedici  som används mot avancerad bröstcancer så ni kan förstå biverkningarna av det läkemedlet. Efter 4 dagar kom hjärtklappning och hög puls, vaknade med en puls på 130 på natten. Ringde Ca på dagen sen och som tur var behövde jag inte äta den på dag 5 men jag hoppas att det inte förstör något nu med ägglossningen. Letrezol kan framkalla ägglossning hos främst endometrios patienter och därför fick jag det. Nu efter några dagar börjar jag känna mig som mig själv igen för att må så dåligt av en 4 dagars kur trodde jag aldrig. Bara vänta och se om jag får en riktigt ägglossning denna månaden. Sen fet med blastocyst om den överlever upptining förstås.

3 kommentarer:

  1. Men usch vilka biverkningar!! Skönt att Du fått sluta med dem. Hoppas medicinen ger er det resultat som förväntas trots allt som Du fick genom lida.

    Krya på Dig kramar från B

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag tycker att det är fel att kalka letrozol som ting cancermedicin. Det är ingen cytostatika, utan en östrogenhämmare som ska gör att ditt egna follikelstimulerande hormon FSH aktiveras och därmed inducera ägglossning. Anledningen att de som haft bröstcancer får den är att de behöver en medicin som blockerar deras östrogen, och de tar den i flera år, för att minska risken för återfall.

    SvaraRadera
  3. Önskar Dig/Er all lycka och att blastocysten klarar upptiningen, framför allt att allt går vägen nu =)
    Håller mina tummar hårt!

    Kraam vännen <3

    SvaraRadera