tisdag 24 april 2018

Sorg i livet

Nu var det ett tag sedan vi hördes av, våren har kommit och mycket har hänt. Men det jobbigaste just nu är att mitt hjärta brustit av sorg, min älskade hund Simba 14år dog i lördags så hastigt att ingen av oss hunnit fatta vad som hände. Det var en vanlig lördag, maken hade precis åkt på en nöjesresa och mamma kom för att jag skulle gå ut med hundarna innan hon skulle iväg och då alldeles utanför ytterdörren händer det ofattbara! Simba fastnar på något sätt i trappan, skadar sin tass och skriker till 2 gånger. Sen håller han upp sin tass och jag känner på den som den sjuksköterska jag är, när jag gör det fattar jag vad som hänt och vad den enda åtgärden är. Där och då krossas mitt hjärta och den soliga morgonen förvandlas till en av de mörkaste dagar som funnits i mitt snart 40åriga liv!!! Simbas tass är helt av och vid armbågen känner jag bara ett smuligt ben, enda åtgärden för honom är då att låta honom somna in för alltid. Mamma och jag blir så ledsna, jag ringer min make som får hoppa av bussen och ringer min bror som får köra ner oss till djursjukhuset. Resan dit ner bara jag gråter och kramar Simba i min famn, jag känner en sådan sorg av det som ska hända och jag vill absolut inte skiljas ifrån en av dom som jag älskar mest i världen. Själva avlivningen går lugnt tillväga, Simba pussar mig farväl och då brister återigen mitt hjärta i tusen bitar men han får ta sitt sista andetag i min famn och jag känner hur livet rinner ut honom, Sedan sitter jag och kramar min älskade pojk så länge, jag vill inte släppa honom för jag vet att detta är sista gången jag får ha honom i min famn.
Nu har det gått 3 dagar och jag gråter ännu, saknaden efter honom är enorm och stundtals vet jag inte hur jag ska kunna leva utan honom. Zelma som nu är ensam har haft det jobbigt oxå, hon är så van vid att ha honom. Hon fyller snart 8 år och har aldrig varit ensam men får leva med det nu, vi ger henne extra av allt just nu.

Jag skriver om Charlie snart igen men han mår bättre men har fortfarande syrgas.

Simba; Född 040312. Dog 180421

2 kommentarer:

  1. Å söta finna lilla goa....

    Jag blir så ledsen, för er allas skull!! Vår lilla gosegris är två år nu, och jag trodde väl aldrig att jag skulle bli så fäst vid en hund!! STOR och varm KRAM till dig!!

    SvaraRadera
  2. Jag beklagar verkligen. Finns nog inget jag oroar mig för mer än vår gamla tik numera, hon är inne på sitt fjortonde år och har verkligen sina sämre dagar. Men ibland glömmer hon bort sig, för då spelar dottern fotboll med henne...
    Kram

    SvaraRadera