tisdag 10 november 2020

Tack och adjö

Så har nästan 1 år gått sedan mitt sista inlägg, vilken skit år 2020 blev på många sätt. Jag hoppas att ni alla klarat från Covid 19 på ett skonsamt sätt och även så era anhöriga. För oss har det hittills gått bra med Covid 19 men man vet ju aldrig hur det slutar, jag tror att vi åkte på det i februari men då det var så nytt testades man aldrig. Jag hoppas av hela mitt hjärta att denna hemska pandemin snart är över och att livet kan bli lite mer normalt igen. 

När det gäller denna blogg så blir detta mitt sista inlägg, bloggen handlade om ivf och då vårt ivf liv tyvärr är över så tackar jag för mig. En erfaren gynekolog granskade min journal och fann att riskerna för att bli gravid igen är för stora och att det fanns stor risk för ny bukblödning så därför rekommenderades inte en ny graviditet för oss. Jag har och är mycket ledsen över detta, att inte få fatta beslut själv om hur många barn jag ska få ha är en sorg jag för alltid kommer att bära med mig. Jag kommer också få bära med mig ovissheten om hur det faktiskt hade gått om vi försökt igen med våra fina embryon. Ava Riga förstörde våra embryon och jag grät av sorg den dagen. Jag är så ledsen över att Charlie inte kommer få några syskon för han är så fin med bebisar. Det leendet han har när han hjälper våra kompisars bebis är så stort att mitt hjärta båda smälter och gråter. Men livet blir inte alltid vad man vill och jag är så tacksam att jag fick Charlie då det inte alltid var så självklart, jag blev mamma och det är en stor lycka.

Charlie mår bra och är helt syrgasfri, han är sen i utvecklingen men tar sig sakta men säkert att de har stora förhoppningar för honom. Han har inte fått någon diagnos utöver sen utveckling och det känns skönt. Men ändå har jag en stor oro för honom, jag har fortfarande dåligt samvete över att det var min kropp som gjorde honom så sjuk och det kommer jag alltid få leva med. Jag är så ledsen att Tralin kom när jag var gravid och lämnade så stor skada i våra kroppar samtidigt som vi också överlevde tack vare ett mirakel.

Jag önskar er alla stort lycka till i eran ivf kamp och i era liv, må ni alla ha lycka och välgång. Tack för att ni följt mig i så många år, tack för era kommentarer och era hälsningar. Love you all! Hej då!

Charlie 2020



2 kommentarer:

  1. Tack för att vi har fått följa er så länge. Både under glädje och sorg.
    Det har varit roligt att se foto på Charlie och att läsa om er i veckotidningen.
    Jag önskar er lycka till i framtiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv och ha det gott! Mvh

      Radera