tisdag 28 juni 2016

17+0

Tiden går sakta nu igen tycker jag, kanske för att vi snart ska på rul (11/7) och man är livrädd för att det ska visa på ett sjukt barn samtidigt som vi är förväntansfulla för att se om vårt barn visar sitt kön för oss nu. Jag har varit med om vänner som fått dåliga besked på rul så jag har all respekt för den undersökningen samtidigt som jag vet att chansen är liten att det ska vara dåligt. Vi pratar ofta med bebisen och jag smeker min mage och nu känner jag livmodern så tydligt vilket är roligt. Jag känner rörelser mestadels på kvällen och inte så mycket på dagen, det kittlar men då vet jag att bebisen lever iallafall. Vi var hos bm i torsdags, allt såg bra ut och hjärtljuden låg på 144-150 vilket gör att jag tror att det är en flicka vi väntar. H*n sparkade mot doppler och vi hörde hur den rörde sig, så konstigt att jag har en annan människa i min kropp som lever. Jag tycker att det är så fantastiskt att en kvinna kan bära ett annat liv så, vilken skapelse som vår herre gjort. Ett mirakel varje gång att det går vägen!

6 kommentarer:

  1. Hej! Kul att ha hittat hit (bättre sent än aldrig). Roligt att det går bra för dig och att vi är så nära varann i tid, du är 2 v före mig :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du hittat mig! Så spännande att vi är så nära varandra. Lycka till gumman! kram Genus Longing

      Radera
  2. Visst är det fascinerande att kvinnor kan bära ett annat litet liv inom sig och så pass länge som 9 månader..wow!!!
    Hoppas att det går bra på rul och att ni får se könet om ni nu vill det i för väg.

    All Kärlek till Dig min vän <3

    Kram från B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt inlägg gumman! All kärlek till dig oxå! Kram Genus Longing

      Radera
  3. Hej! Hittade hit för ca en månad sen och har läst i princip allt. Vet hur tung denna resa är. Vi har förklarats ofrilligt barnlösa, men har under resan fått ett barn mellan missfall, men syskon verkar än värre omöjligt. Vi står nu inför en äggdonation och jag har några frågor som jag vill ställa dig då jag känner att logistiken kring allt verkar vara lite krånglig. Finns det möjlighet att få din mail? Många kramar Nin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan maila mig på;
      hunny199@hotmail.com
      Mvh Genus Longing

      Radera