tisdag 5 juli 2016

18+0

Denna vecka började mindre bra, min make är bortrest i jobbet så jag är ensam hemma och strax efter midnatt kändes det som att jag fick sammandragningar och kramp i underlivet. Eftersom jag jobbar som jag gör vet jag att kramp vid livmoderhalsen inte är bra så jag blev orolig för sätter en förlossning igång så gör man ju inget. Efter 40min ringde jag mitt arbete och kollade med en erfaren barnmorska om detta var normalt, hon tyckte att om det fortsatte skulle jag söka till gynakuten så efter ytterligare en timme fick jag ringa mamma och skrämde henne. Vi väntade i cirka en timme innan jag fick träffa en läkare, hon kollade livmoderhalsen som var helt opåverkad som tur var, hon visste inte om det kunde bero på en urinvägsinfektion eller min endometrios. Vi åkte hem och nu har jag fortfarande lite ont i underlivet men försöker att inte oroa mig. Har för en vecka sedan slutat med Lutinuset så det känns skönt och nu slipper jag föra upp saker där som jag avskytt. Jag sjukskrev mig onsdag och torsdag natten och sen går jag på 3 veckors semester så nu ska jag bara slappa och ta hand om bebisen. På måndag är det rul så det väntar vi på, hoppas det går bra och att vi får se könet. Jag hoppas så att resten av graviditeten kan bli lugnare än de första 16 veckorna!!! 

9 kommentarer:

  1. Usch då. Vad bra att du fick kollat upp det och att det inte var "värre". Håller tummarna och väntar med spänning på att få höra om hur RUL går nästa vecka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jobbigt med allt sånt här men huvudsaken är att bebisen mår bra. Grattis själv vännen! Kram

      Radera
  2. Ska tänka på dig imorgon på ert RUL spännande och hoppas resten av graviditeten blir lite lugnare själv är jag i v 16 idag.KUB gick fint bästa tänkbara siffror vi är också så nyfikna på kön denna gång tror flicka vad tror ni?Även om det är helt oviktigt bara bebis är kry och allt går väl...Kram vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så nervös inför imorgon och hoppas att bebisen är frisk. Jag tror på flicka men andra på pojke. Grattis till lyckat kub. Håller tummarna för dig! Kram Genus Longing

      Radera
  3. Det kommer nog gå bra! Nervöst med RUL men jag håller alla tummar!! Kram/ Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att det går bra för annars knäcks jag. Kram på dig gumman. Genus Longing

      Radera
  4. Hoppas att allt gick bra på RUL och att Du/Ni får njuta fullt ut av graviditeten nu! Att inget oroande händer mer.

    Kram från B

    SvaraRadera
  5. Hoppas RUL gick bra. Kram/ Karin

    SvaraRadera
  6. Tänker på er! Hoppas att rul gick bra!!!
    Kram frugg

    SvaraRadera