tisdag 26 juli 2016

21+0

Tro är ett starkt ord som innebär mycket, vad är tro egentligen? Handlar det alltid om religion eller handlar det om livet? För mig innebär just nu tro på en lyckad graviditet som ger oss en bebis och det är svårt att våga tro på ett lyckligt slut efter år av otur. Omgivningen förstår oss för det mesta men de är så positiva ibland att det stör mig, min mamma är den som förstår min oro och skeptism till detta. Veckorna går, magen växer, bebisen växer och jag känner honom så ofta för det mesta så det lugnar mig MEN samtidigt så är jag skeptisk. Min tro är inte riktigt där jag vill att den ska vara, jag vill njuta av att vara gravid, njuta av att vänta bebis men det är så svårt för mitt liv har många gånger varit som Murphys lag. Men vänder det någongång? Det kommer bara tiden att utvisa, nu tar jag en dag i taget och pratar med Charlie i magen och smeker den flera gånger om dagen. Min bebis betyder så mycket för mig och jag håller alla tummar som finns för att vi ska få en frisk bebis i senhöst/vinter. Tänk att man kan älska någon så mycket redan! Att man kan älska en liten mini person som man aldrig träffat men bara känt! Men det är tro på kärlek iallafall.


4 kommentarer:

  1. Åh, här kan jag ju läsa att ni lyckats med att bli gravida! <3 Kan förstå oron när man arbetar med spec-förlossningar och ser de svåra fallen, men i de allra allra flesta fall går det bra. Och det är otroligt att du har en liten gosse där inne just nu. Stort lycka till! Jag hoppas snart vara där du är. Vet du om graviditeter genom äggdonation räknas som en riskgraviditet och därmed får födas på spec-förlossning? Finns alldeles för lite information inom området.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du undrar 42år och annars frisk så är du ingen risk patient och kan föda på normal förlossningen. Jag vill föda på mitt jobb för jag känner mig tryggast där. Tack för ditt inlägg. Kram på dig gumman

      Radera
  2. Hej!
    Kan verkligen förstå din oro när det som sagt varit så lång väntan och många olyckliga stunder längs den krokiga å långa vägen fram tills där Du/Ni befinner er nu. Jag fortsätter hålla mina tummar för er och att ni ska få en frisk liten kille <3

    Kram fr B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt inlägg vännen. Håller tummarna för dig oxå, nu ska du lyckas hela vägen gumman. Kram på dig

      Radera