fredag 5 februari 2016

Hemma igen

I söndags kom vi hem efter en underbar och härlig semester på ett soligt och varmt Teneriffa. Vädret har varit strålande och jag fick en fin solbränna. Men det jobbiga är att mitt hjärta har trilskas och det har gjort semester lite mindre kul, jag har ju extraslag och snabb puls av och till. Ofta beror det på dåliga sköldkörtelvärden och innan jag åkte ner var de dåliga så jag höjde dosen. Av 14 dagar hade jag extraslag och snabb puls i 12 dagar så det var kämpigt, har det fortfarande och var hos vårdcentralen i tisdags och tog om mina värden. De låg bra så nu vet jag inte varför jag har ett svajigt hjärta, förmodligen stress inför äggdonationen. 

I måndags började jag även  med Synarela och nu känner jag av biverkningar men det får väl gå, ska spraya till 23 februari då jag den 24 februari börjar med Progynon, gillar inte de tabletterna för sist jag åt dem på Sahlgrenska så mådde jag kasst och hade mycket hjärtklappning så vi får se hur allt blir nu när mitt hjärta redan spökar med allt. Hoppas så att allt ska klaffa inför äd i mars och att allt jag offrar med mitt välbefinnande lönar sig någongång. 

Vikten är det enda som går fantastiskt,  gick inte upp ett enda gram på semestern fastän jag åt mer mat men jag tänkte mig för och var faktiskt ganska nyttig. Idag vägde jag mig och jag har tappat ytterligare 1,3kg sen i måndags. Så nu är det 7.2kg sedan november och jag är supernöjd, så stolt över mig själv att jag fixar detta så bra. Har sänkt mitt BMI från 35,5 till 32.6 så det är kanon. Bara att fortsätta tills vi åker till Riga och sen äta lite mer och hälsosamt under ruvningstiden för då vill jag inte banta så.

4 kommentarer:

  1. Läskigt med ditt hjärta, men hoppas att Du kunnat ladda batterierna lite i varje fall.

    Har Du bara förändrat kosten eller tränar Du mera också?
    Kul att viktminskningen håller i sig, Grattis!
    Själv har jag slarvat..var rätt duktig i början med att äta soppor. Har också testat Naturdiet Shake nu ett par veckor, de är faktiskt helt okej smakmässigt. Bättre än choklad pulver drinkmix. Har dock slarvat med styrketräningen :-/
    Bara att kämpa på, imorgon är en ny dag med nya möjligheter.

    Kram B

    SvaraRadera
  2. Jag har bara ändrat kosten. Äter mellan 1200-1500 kalorier per dag. Hur har det gått för dig även om du slarvat? Kram Genus Longing

    SvaraRadera
  3. Det låter läskigt med hjärtat. Kanske det kan vara stress? Kollade de upp så det inte var något annat?

    Heja dig med vikten. Det är ju jättebra jobbat! :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Förmodligen stress och jag har blivit utredd men man har inte hittat något på hjärtat som tur är. Lycka till med ruvningen! Kram Genus Longing

      Radera