tisdag 31 mars 2015

ASA vid ivf FET försök

Att bolla med olika mediciner vid olika ivf försök är något som vi alla är bekanta med, man kämpar ju så hårt för att få barn och därför testar man det ena och det andra för att bli gravid. Jag har vid flera försök undrat om jag ska äta ASA vid återinföringarna, det finns inga tydliga vetenskapliga resultat på att det ska fungera samtidigt som viss forskning tyder på att det kan hjälpa till att öka cirkulationen i livmodern. Jag gick på min 2;a akupunktur behandling idag och vissa nålar gjorde ont men det är bara att stå ut. Hon som gör min akupunktur tycker att jag ska testa ASA vid nästa FET och jag ska prata med Dr W om det nästa gång vi ses! Hur har ni gjort? Berätta gärna för mig och alla andra!

4 kommentarer:

  1. Hej! Råkade se ditt inlägg och kände mig träffad. Jag kände också att jag var beredd att testa det mesta för att bli gravid. Jag frågade min IVF-läkare flera gånger om jag kunde få prova blodförtunnande/ASA vid nästa behandling men fick alltid nej med motiveringen att det inte finns vetenskapliga bevis för att det hjälper. Vid vårt åttonde IVF-försök valde jag ändå att prova, köpte receptfri Albyl Minor på Apoteket och tog 1/4 tablett per dag med start två dagar efter äggplocket. Vet såklart inte om det var på grund av medicinen som försöket lyckades men om vi skulle göra IVF igen kommer jag testa samma sak. Har skrivit om detta i ett inlägg på min blogg: "Att mixtra med blodet". Men det är viktigt att var och en tar sitt eget beslut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är viktigt att själv bestämma oxå. Kul att det lyckades för er med Albylen! Glad påsk på dig

      Radera
  2. Det ar ej skadligt att ta. Jag kopte pa apoteket, Albyl minor. Man far ta eget beslut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är ju ganska ofarligt! Tack för ditt inlägg! Glad påsk!

      Radera