fredag 3 april 2015

Glad Påsk

Långfredagen är här och påsken likaså, många barn klär ut sig och går runt och ger teckningar ihop om att kanske få lite godis. Vädret verkar bli superfint så känslan över att må bra och känna glädje blir lättare när solen skiner. Jag är ledig idag men ska jobba lördag och söndag natt, det ger ju cirka 2000kr innan skatt så det blir lite extra nästa månad vilket inte är helt fel. Ikväll kommer en arbetskamrat och hennes make hit så vi ska äta gott och mysa, det är första gången våra makar träffas så vi hoppas att det klickar även mellan dom. Imorgon på påskafton kommer min mamma, hennes sambo, min bror, hans fru och min syskonson på middag. Maken ska laga lamm för första gången och vi hittade ett recept med långkok i ugn så vi hoppas att det tillsammans med chevre potatisgratäng och grönsaker ska smaka bra! Jag gjorde idag en mango cheesecake till efterrätt så det ska bli gott, dessutom ska vi äta på jobbet så mätt lär man bli denna påsken! Hoppas att ni ska mysa med familjen och äta gott! Önskar er alla en Glad Påsk!

2 kommentarer: