lördag 30 juni 2018

Sommar 2018

Nu är sommaren här, hittills en varm, skön och solig sommar för oss alla. Vi kan hoppas att det håller i sig, åtminstone tills sista augusti. Jag ska jobba en del i sommar, ska faktiskt inatt jobba min första natt på 2år. Sist jag jobbade natt var jag gravid och lyckligt ovetandes om vad som skulle hända 12 dagar senare, livet blev helt annorlunda mot vad man trodde. Vi har haft framgång med Charlie sedan 20 maj kan man säga, han har ju suttit i babysitter fram tills dess ganska mycket för han har ju inte orkat sitta uppe pga sina sjuka lungor. Men den 20 maj verkade det som att hans kropp bestämde sig för att friskna till lite, för efter det ville han inte sitta i den längre utan han var uppe nästan hela dagen. Satt, började stå på benen och framförallt kunna sköta magen själv utan hjälp. Detta medförde att hans syrgasbehov minskade, vi kom över till vanlig torrgrimma och där har vi nu väldigt lite syrgas samt att han under några få dagar ibland kan vara helt syrgasfri. Vi blev så förvånade över detta men så otroligt glada, äntligen släppte det för honom. Så fortsätter det som det gjort nu finns en chans att han innan året är slut kan slippa syrgasen och det längtar vi till. Han är en glad kämpe och så otroligt stark, vi är så imponerade över honom och allt han övervunnit sedan gravidvecka 24.

Vi trivs så bra i nya huset, det är så fint och lagom stort. Grannarna är underbara och vi umgås ibland vilket är roligt, vi som är mammalediga går på promenader ihop och fikar lite. Den 15 juli ska vi ha grilldag på gatan som jag ordnat, hittills är vi runt 45st av cirka 90st som bor på gatan. Maken har lagt gräsmatta, altanen är byggd och nu inväntar vi bygglov för att bygga uterum.
Igår köpte jag även min första bil någonsin, en ny Kia Ceed svartfärg som gör att Charlie och jag kan börja åka ut med tillsammans nu när han är så stabil. Jag har känt mig så låst men nu när jag får en egen bil kommer vi få ett friare liv.
Charlie ska även börja på förskola i september, vi hoppas att det kommer funka bra och att han ska kunna hantera bacillerna såpass bra att han slipper vara hemma alltför mycket men vi får se hur det går!

Nu har ni fått en uppdatering av oss, så vi önskar er en fantastisk sommar så hörs vi av. I höst fyller jag 40 år vilket känns kul men samtidigt så känner jag mig inte så gammal! Min mentala ålder är nog 28-32 år *hi hi* Kram till er alla därute!

Charlie utan syrgas!

8 kommentarer:

  1. Så underbart att det går framåt!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns underbart! Tack för din kommentar. Kram

      Radera
  2. Så roligt att du uppdaterat och att det går bra för er.
    Jag har följt er i flera år och blev så ledsen när Charlie inte var frisk när han föddes.
    Nu önskar jag er en fin sommar och hoppas att det fortsätter att gå bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du följt mig och kul att du hänger kvar. Ha det gott själv. Kram

      Radera
  3. Men fina lilla killen��. Oj vilken pers han å ni gått igenom men vilken godbit ni har alltså! Hittade din blogg och läst om er å va ni gått igenom, jösses! Kan bara önska er allt gott i framtiden å hoppas ni kan njuta av sommaren nu med er fina kille. Han kan nog känna sig lyckligt lottad med så fina föräldrar som ni verkar vara. Stor kram till er alla! /Anna-Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har gått igenom en hel del. Tack för dina ord! Kram Genus Longing

      Radera
  4. Vilka härliga nyheter❤❤❤! Så underbart att det går på rätt håll!! Önskar dig och din familj all lycka och att Charlie blir bättre för varje dag!
    Vilken liten sötis!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina ord, han mår mkt bra just nu. Ha det gott! Kram Genus Longing

      Radera