tisdag 5 april 2016

5+0

Sedan vi plussade har veckorna och dagarna gått så sakta, innan påskdagen flög dagarna iväg men nu segar det sig något otroligt. Önskar att dagarna kunde susa iväg för varje dag är en tortyr och jag mår dåligt, ena stunden glad och lycklig för att senare falla ner i det svarta hålet och bli deppig. Idag går vi in i vecka 5+0 (vecka 6) och denna veckan börjar hjärtat att slå om vårt liv fortfarande lever, graviditetstestet idag var superstarkt så det gjorde mig glad. Men jag har inga symtom som håller i sig förutom min otroligt svullna mage sedan en vecka, illamåendet kommer någon gång per dag, brösten ömmar till några gånger per dag och värk över livmodern kommer av och till. Under dagen mister jag aptiten fastän magen skriker efter mat, jag är inte sugen på nåt just nu känns det som och toalettbesöken är en pina. Att ta Lutinus är en pina också, att granska pinnen efter återinföringen av Lutinuset och att granska toalettpappret gör mig snart tokig, blir fasen snart rabiat av detta och önskar att jag kunde somna nu och vakna upp den 22 april då vi ska till CA för ulj. Ändå är vi på rd 18 och inte sett något blod alls, så länge har vi aldrig gått utan blödning vid ivf någonsin och jag försöker att vara positiv men det är så svårt. Att klappa sig på magen och tala till sitt/sina barn känns skönt samtidigt som jag inte vet ifall allt är okej, men jag sa det hela tiden! Jag är inte rädd för ett minus utan för ett plus, det stämmer något otroligt just nu.............................

Dagens test rd 18.

9 kommentarer:

  1. Haka inte upp dig på symptomen bara... jag hade inga direkta symptom, inget illamående, inga ömma bröst. Lite som mensvärk i början och så smakade kaffet skit första veckorna- haha.... annars inga crawings, inga problem med lukter, inga foglossningar eller egentligen något som folk alltid pratat om som typiskt vid graviditet. Det är ju tyvärr bara att härda ut och vänta in- inget man direkt kan påverka just nu- men du om någon vet ju allt detta. Å andra sidan är det ju en sak att veta allt teoretiskt och att sedan vara med om det praktiskt- du nojar säkert över allt som alla andra gör även om du har mer kunskap ;-)

    Håller alla tummar för att detta går bra!!! Det är er tur nu!! :-D

    Anna i gbg....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dina tummar behövs och allt du skriver är så sant!!! Kram på dig gumman! Genus Longing

      Radera
  2. Åhhhh vilket fint plus!!! �� Känner igen mig sååå i det du skriver, kände precis likadant när vi äntligen plussade efter 8 ivf. Men försök tänka såhär fast det är galet svårt - Just NU är du gravid och det kan ingen ta ifrån dig! Styrkekramar och heja heja små frön! Kramar/N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frågetecknen skulle vara glada gubbar! :)

      Radera
    2. Visst är det svårt att vara positiv när man kämpat så, detta var vårt 9:e försök men första äd. Vi som kämpar är nog mer skeptiska! Tack för ditt inlägg! Kram Genus Longing

      Radera
  3. Fint plus!! <3
    Tycker att dina symtom låter precis lika som mina i stort sätt, men som sagt det kan ju vara medicinerna som ger mig biverkningar bara. Är ju så tidigt.
    Å Du har ju mest kunskap om det här som sagt, det kan ju vara både på gott och ont. Jag håller tummarna för oss! Nu är det vår tur vännen att lyckas =)

    Kraam från B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kunskap är både fördel och nackdel! Håller fortfarande tummarna oss! Tänker på dig gumman! Kram Genus Longing

      Radera
  4. Grattis!! Du är gravid!!!! Jag har inte varit inne på din blogg på länge och så kommer jag in och ser fantastiskt glädjande nyheter! Förstår att du är nervös när allt är så tidigt och nytt och man bara letar symptom. Jag hoppas ändå du kan njuta och vara glad en hel del också. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt känns surrealistiskt och over just nu, ett mirakel har skett och jag försöker att njuta även om oron gnager i bakhuvudet. Kram på dig gumman! Genus Longing

      Radera