torsdag 7 april 2016

5+2

Så kom dagen som jag bävat för sedan 18 mars när vi gjorde återinföringen, jag kastades ner i det svarta hålet och just nu vet jag inte hur jag ska komma upp eller vad som händer på vägen. Jag tog Lutinuset kl,15,15 och pinnen såg vit ut och det kändes så skönt, dessutom ömmade och spände brösten mer så det kändes bra. Men en timme senare började jag få ont i båda sidorna, har ju cystor där så de kan kännas av och till MEN när jag kissat såg jag rött på toalett pappret och då sjönk jag ner till det svarta hål som har en reserverad plats åt mig. Tempen ligger fortfarande högt men kroppen kanske inte har förstått att ett missfall är på gång. Jag mailade Ava Riga och de vill att jag höjer dosen av Lutinuset from ikväll och sen tyckte de att jag skulle göra ulj nästa vecka. Vart detta slutar vet jag inte! Kan vara missfall, äd blödning, livmoderhalsblödning eller vaginalblödning. Bara vänta ut timme för timme och se......... Men vi är ledsna och bedrövade att detta kanske slutar med missfall nummer 2...........

8 kommentarer:

  1. Samma lika här =(
    Håller tummarna!
    Å skickar många styrkekramar till Dig vännen! <3

    B

    SvaraRadera
  2. Åh nej! Håller tummarna för att allt går bra! Stora kramar

    SvaraRadera
  3. Nä fy vad tråkigt! /Malin

    SvaraRadera
  4. Nej, nej, nej! Det spelar ingen roll att man vet att det är vanligt med blödningar, att det lika gärna kan vara helt ofarligt. Det där svarta hålet, som du så bra beskriver det. Man tittar på toalettpappret och i samma stund när det känns som ens hjärtat stannar, omvärlden försvinner, så är man där i. Skickar massa varma kramar till er. /Bea

    SvaraRadera
  5. Men älskade du, så fruktansvärt jobbigt för er! Det är så jobbigt att leva i ovisshet, och tyvärr kommer du säkerligen känna såhär långt in i graviditeten (vet av egen erfarenhet...). Som du ju redan vet som barnmorska är det ju vanligt ned blödningar tidigt i graviditet, men den faktan är ju inget som kan ta bort din ångest och oro. Jag själv fick en klarröd större blödning i vecka 7 som visade sig vara helt ofarlig. Kämpa på, andas in och andas ut. Krama din man. Du är stark. Massa styrkekramar!/N

    SvaraRadera
  6. Stor styrkekram!

    SvaraRadera
  7. Håller tummarna för att det inte är någon fara. Men förstår er oro och panik.
    Styrkekram

    SvaraRadera
  8. Håller tummarna! Och massor med kramar!

    SvaraRadera