tisdag 19 april 2016

7+0

Efter ulj i lördags natt började jag slappna av, då visste jag att bebisen levde och mådde bra. MEN när man väl är lugnare så händer nästa sak, igår em när jag tog lutinset blev pinnen lättrosa och tusen tankar virvlade genom huvudet. Hade jag inte gjort något ulj eller varit barnmorska hade jag nog gått i taket men nu försökte jag sansa mig och bara ta djupa andetag. Det kom och gick med blödningen under em och kvällen men inte så mycket, jag skulle jobba natten och egentligen ville jag sjukskriva mig men då man har tillgång till ulj på jourtid så ville jag arbeta. Får ju utnyttja sina fördelar med jobbet om man kan, men jag var förberedd på det värsta förstås och önskade av hela mitt hjärta att bebisen skulle leva. Jag åkte tidigare till jobbet och ringde på hos läkaren, han är expert på ulj så det kändes tryggt. Jag förklarade min situation och han sa ja med en gång. Vi gjorde ulj och vi såg bebisen med en gång, hjärtat slog så fint och jag blev så otroligt lättad. Den hade växt oxå sedan sist och dr sa att allt såg perfekt ut gällandes bebisen och att han inte var orolig för detta. Han visste inte varför jag hade blött utan trodde att det kunde bero på mina slemhinnor eller så, när han säger att han inte är orolig så vet jag att ulj ser bra ut. Ibland älskar jag verkligen fördelarna med mitt arbete, tänk om jag inte jobbat såhär-då kanske jag fått söka mig akut och kanske inte ens fått något ulj då blödningen var så liten. Sedan försvann blödningen helt och nu har jag inget igen, bara att andas ut och fortsätta lugna mig. Vet ju att 49% av alla äd graviditeter får blödningar innan vecka 12 så det är vanligt men ändå skrämmande när man själv får det. 

För övrigt så beställde jag tid på Special Mvc igår, kändes konstigt att göra det men vi fick tid till doktorn 3 maj (arbetar ju med honom så jag känner honom) och sen till bm (en rutinerad van förstås) 4 maj så vi får se om vi kommer så långt. "Only time will tell"

10 kommentarer:

  1. Skönt att få det gjort med UL. Håller tummarna. Säkert lutinus som påverkar slemhinnorna så de blir skörare? Jag har ibland tagit glidmedel när jag tagit tabletterna, då jag känt mig torr. Och tagit det lite lugnt med den där pinnen ;) Tips. Lycka till nu! Kram/ Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Man är torr som fnöske och pinnen är ju inte snäll!!! Ha det bäst! Kram

      Radera
  2. Håller tummarna jättehårt för att allt skall gå bra. /Berith

    SvaraRadera
  3. Dina tummar behövs vännen!!! Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Å jag tappade andan där ett tag vännen..men så skönt att det slutat komma rosa. Det här ska gå bra nu för er!!
    Jag håller mina tummar det vet Du <3

    Kraam B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gjorde man! Skrämselskott blir det nog gott om! Skönt att du orkar vara kvar hos mig. Tänker enormt mycket på dig gumman! Kram Genus Longing

      Radera
  5. Det är så lätt att blöda lite när man tar Lutinus. Men man blir inte mindre orolig för det.
    Skönt att allt såg bra ut. :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så! Ska bli skönt att sluta med dem. Hur går det för dig gumman? Kram Genus Longing

      Radera
  6. Så glad för er! Skönt att allt ser bra ut!! ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länge iallafall. Ha det gott! Kram Genus Longing

      Radera