söndag 17 april 2016

6+5

De senaste dagarna har jag känt mig nästan knäpp, ovissheten om embryot/embryona lever eller inte har gått mig på nerverna. Varje gång jag varit på jobbet har jag varit så sugen för att be en läkare om ett ulj just för att se. Men jag har hållit mig med motivering att jag inte blöder så därför är det bra MEN igår innan jag åkte till jobbet var mitt humör inte på topp och jag kände mig nästan knäckt. Så jag bad en läkare göra ulj på mig, förklarade min situation och hon gjorde gärna ett ulj på mig. Jag grät innan ulj, under och efter. Men jag fick gråta av lycka, en bebis lever och hjärtat på hen slår så fint! Vi väntar bebis på riktigt nu, visst finns chans för missfall men det finns med oss till förlossningen men jag vet att ser man hjärtat slå nu så är det chans med 94% att graviditeten går bra och det har man med sig ändå till förlossningen. Jag känner en enorm lättnad, var som om 10 miljoner stenar föll från bröstet och axlarna. Min arbetskamrat grät med mig och vi kramades länge efter det. Nu ska jag njuta av bebis fram tills något annat händer ifall det gör nu, vi ska bli föräldrar i vinter 2016!

Bebis D 160416

10 kommentarer:

  1. Åhhhhhhh så underbara nyheter såhär på morgonen!!! Tänk att du ska bli mamma nu! <3 Nu blir det äntligen din tur att föda barn! Massa kramar!/N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att det håller i sig! Tack för ditt inlägg! Kram Genus Longing

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Glad över din lycka men förstår samtidigt din oro som finns vid alla graviditeter.
    Men nu är det er tur att det skall gå bra./Berith

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas vi oxå! Ha det gott! Kram på dig! Genus Longing

      Radera
  4. Glad för eran skull!! Å håller tummarna såklart <3

    Men jag är ändå väldigt avis på dig just nu, och en å annan tår faller ner för mina kinder, sorry!


    SvaraRadera
    Svar
    1. Tummar behövs! Tänker på dig gumman! Kram Genus Longing

      Radera
  5. Underbart, vilken fin bild! "D"? Har ni redan bestämt namn? /Bea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilden är det finaste jag sett! Namn finns men vi vet ju inte vad hen kommer att bli ännu. Kram på dig! Genus Longing

      Radera
  6. Åh stort grattis!! Man måste ju våga hoppas nån gång också <3 ;) vad bra att du gjorde ett UL och fint att det såg bra ut! Lycka! :) lycka till nu. kram/ Karin

    SvaraRadera