tisdag 12 april 2016

6+0

Först vill jag tacka er alla för era fina och varma inlägg, ni är så fina människor och jag är otroligt rörd över eran omtanke. Vad vore mitt liv utan er! Blödningen som kom i torsdags försvann lika fort som den kom, såhär i efterhand tror jag att det kom blödning ifrån livmoderhalsen när jag tog Lutinuset på eftermiddagen för dels är jag lättblödande i underlivet och dels för att jag inte haft tillstymmelse till mer blod hittills. Graviditetstesterna har också blivit starkare och i fredags hade även det digitala slagit över till "Gravid 3+" så det känns bra. I söndags började jag även få mer symtom vilket känns bra, det gör att jag tror mer på ett lyckat ulj 22/4 men helt säker är jag inte. Mina symtom hittills är; Svullen & gasig mage, svårt att äta mat och när jag äter tung eller stekt mat får jag otroligt ont i magen några timmar, växtvärk över livmodern och ut i sidorna, lätt illamående kvällstid, spända/ömma bröst av och till, trött och framförallt så igår såg jag att bröstvårtorna ser strutformiga ut och det vet jag är ett mycket gott tecken. Så lite symtom har jag och jag välkomnar allt, har lovat att inte klaga över något. Sen vart vi hamnar vet vi inte, det står skrivet i stjärnorna men så länge jag inte blöder och vi inte vet något annat så är vi glada men med stor respekt för att resan är lång och vi inte vet vad som händer.
 
Testet som blivit otydligt på bild!


11 kommentarer:

  1. Vad skönt att det "ser" bra ut igen! /Malin

    SvaraRadera
  2. Wohooo, så härligt!!! Vi känner inte varandra irl, men jag har följt er här och blir så sjukt lycklig av att se att det äntligen fick bli er tur! <3 Massa kramar!/N

    SvaraRadera
  3. Grattis igen!! Å stort lycka till vännen!

    Kram B

    SvaraRadera
  4. Men ÅHHH!! Stort stort stort stort grattis! Vilka fantastiska nyheter! Äntligen! Håller tummarna stenhårt att det är er tur hela vägen nu!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  5. Jo men detta tror jag på! <3 jag vet det är så jäkla svårt, att tro på det ibörjan! Men efter ett lyckat vul ( skönt att man får det!!) sa vår läkare på kliniken att det var 90% chans att det skulle gå bra tills 12! Vi gjorde vul i v 8+2. Dessa goda odds var något jag tänkte på när tankarna ville vandra iväg. Det kändes som delmål. Visst, saker kan hända! Det är det som är läskigt med det här, man är så utelämnad. Men hittills är du ju gravid tills motsatsen bevisas ;) hoppas ovh håller tummarna, snart är den här- dagen för vul. Mina grav symptom blev också lite starkare allt eftersom ( tex har jag mer ömma bröst nu efter v 20 än ibörjan!) är i v 26 nu. Känns fortfarande ibland overkligt. Ta hand om dig/ er och försök njuta lite grann :) ( det är ju svårt ibland när man har en lång resa bakom sig) kram och lycka till! / Karin

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att det går åt rätt håll. Hade själv blödningar till och från fram till v.9 efter ÄD. Detta jättejobb att inte veta om det skulle gå bra eller inte. Ultraljud hjälpte bara att stilla oron tillfälligt för mig. Tyckte tiden fram till v.22 var riktigt jobbig psykiskt. När det gick att känna sparkar ordentligt och de kunde överleva utanför magen blev det bättre. Klart får lov att klaga, det är lika jobbigt att vara gravid efter ÄD som för alla andra. Samma när barnet/barnen fötts, man måste få lov att tycka att det är jobbigt för det är det. Men självklart skulle jag inte byta det mot något i världen. Håller tummarna för att allt har bra.

    SvaraRadera
  7. Jag följer dig och håller tummarna för att allt går bra./Berith

    SvaraRadera
  8. Hoppas tiden går snabbt till VUL. Det är så jobbigt de där veckorna innan.
    Så glad för din skull!!! :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Härligt att höra! Nu får det lilla påskägget stanna tills det är redo att komma ut som en jultomte! ;) /Bea

    SvaraRadera
  10. Tack alla för era fina kommentarer, de värmer mitt hjärta enormt mycket! Kram på er alla

    SvaraRadera
  11. Härligt!!! Nu blir det bebis minsann :-)

    SvaraRadera