onsdag 13 januari 2016

Cystpunktion

Ändå sedan ivf nr 1 har min kropp envisats med att bilda cystor, på höger sida har jag haft 2 små som inte gett mig besvär men på vänster har jag haft en stor cysta som jag tömt 9 gånger. Oftast efter ivf försöken då jag haft mens eller emellan behandlingarna, nu var det dags igen. Idag tömde jag min cysta för 10:e gången och nu satte jag rekord i antal ml blod. Den brukar vara 7x7cm och innehålla 80 ml blod men idag tömde de hela 180ml blod och jag blev förvånad,  trodde aldrig att den var så stor. Tömde ändå ut 80ml blod i augusti haft 3 menstruationer så den har växt fram bra, jag har ätit p-piller sedan november utan uppehåll så jag är mensfri som tur är. Men detta är givetvis resultatet av endometriosen och det bevisar bara vilken skitsjukdom det är. Den 1 februari ska jag börja spraya med Synarela för att minska endometriosen till äd försöket.

8 kommentarer:

  1. Oj då var den fyllda med så mycket blod. Va tråkigt att de ska komma tillbaka hela tiden för Dig! =( Hoppas Du inte får för ont efter tömningen! Håller tummarna att det går bra <3

    Synarela ska jag också ev. börja med, kanske redan i slutet av den här månaden. För att komma i fas med min donator.

    Kram B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var enorm denna gången. Men skönt att jag slipper den vid äd. Jag åker på semester på söndag i 2 veckor och ville inte spraya då. Hoppas att vi får behagliga behandlingsvackor! Kram på dig gumman! Genus Longing

      Radera
  2. Så kul att följa dig. Håller tummarna för att ÄD lyckas. Har själv fått tvillingar efter ED i Riga. Nu försöker vi få ett syskon men det är tyvärr inte så lätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till lyckat äd! Hoppas att vi får samma tur! Håller tummarna för att era försök till slut ska lyckas. Hur många har ni gjort? Kram Genus Longing

      Radera
    2. Tvillingarna blev till på första försöket. I december gjorde vi första FET-försöket med ett embryo. Nu har jag precis gjort hysteroskopi i Riga och då fixade de ett par saker så nu blir nästa FET i början av februari. Jag trodde inte att längtan skulle vara lika stark när man fått barn men det är den och usch vad ledsen man blir när det inte går.

      Radera
    3. Lycka till i februari, jag håller tummarna. Kram på dig Genus Longing

      Radera
  3. Hej! Vill bara tipsa om att lång!!! nedreglering kan vara effektivt. Vi försökte med IVF i 5 år. Nedregleradas ca 3 mån inför varje. Men tog en chansning och var nedreglerad i över 6 månader och få funkade det äntligen! Kan vara värt att testa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset men jag har redan gjort det 2 ggr. Inför ivf 1 sprayade i 7 mån och inför det 3;e i 8 mån. Grattis till ert lyckade försök. Kram från Genus Longing

      Radera