fredag 8 januari 2016

Donator

I onsdags fick vi ett mail från Riga, bollen är ju i rullning nu så det händer lite saker här och var. Vi fick veta av dem att de hittat 2 möjliga donatorer till oss och att vi nu skulle se om vi ville välja en av dom. Den första var 25år, mina färger och hade inga egna barn. Den andra var 29år, mina färger och hade eget barn. Som den barnmorska jag är så kom tankarna på hon som hade barn, att hon kändes mest attraktiv men samtidigt kom skeptiker i mig att undra saker. När fick hon barnet? Varför hon bara hade ett barn vid 29år och om hon haft enkelt att bli gravid!  Jag ville ha svaren på mina frågor innan vi kunde bestämma oss, maken överlåter allt sånt åt mig med tanke på mitt arbete. Fick svar av Riga att de inte kunde svara pga sekretess men att de haft henne som donator förut och att de fått graviditeter utav henne. Detta var det som var avgörande för oss, att kvinnan lyckats göra andra gravida är ju väldigt positivt så nu är donatorn bestämd! Allt kring detta känns väldigt konstigt, spännande och skrämmande. Nu händer verkligen saker på gång!

Vikten rasar neråt, har tappat 5,7kg och då har det ändå varit kul och nyår. Mitt bmi har gått från 35,7 till 33,2 så det är superbra. Bara att fortsätta med detta, jag äter cirka 1200-1500 kalorier per dag. Tycker inte att jag bantar utan bara äter mindre. 

4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som gått ner i vikt!!
    Jag har precis börjat om. Igen. ;)

    Jag började den här veckan, EFTER alla helger och kalas. Än så länge går det bra. Mitt mål är att äta knappt 1400 kalorier på en dag. Det är inte så mycket det, om man vill ha nåt mellanmål och så.... Det tar ju lite tid innan sötsuget försvinner, men det gör ju det till slut.

    Fortsätt kämpa!!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag byter ut frukost och lunch emot naturdiet shake eller gröt å äter sen middag. Efter 1mån försvann mitt sötsug. Lycka till du oxå! Kram på dig från Genus Longing

      Radera
  2. Nu händer det verkligen grejer här! Så spännande! Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra för er..och för oss också =)
    Va trevligt med viktnedgång! Jag testade ikväll naturdiet drinkmix och det gick bra att få i sig, smakade faktiskt choklad. Det var nog dumt å ha en godis dag igår, det triggar igång sötsuget direkt..ska försöka hålla mig. Det är svårt att bryta invanda mönster..men jag vet att det går om jag bara kämpar.

    Ha de gott!
    Kram från B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra gjort! Jag dricker de som är blandade redan och dricker bara chokladen och jordgubben. För mig tog det en månad innan mitt sötsug försvann! Lycka till, du kommer att lyckas gott! Kram på dig gumman! Genus Longing

      Radera