tisdag 7 juni 2016

14+0

Andra trimestern är här och igår var 35% avklarat, känns konstigt att tiden börjar gå mot de "stora" veckorna. Idag är jag på dag 99 av 280 så snart är det 3 siffrigt och jag förstår inte vart tiden tar vägen. Jag känner livmodern allt mer när jag ligger i sängen för då jag har en tjock mage syns inget ännu, lite tråkigt men jag får skylla mig själv att jag inte kommer få en fin gravid mage som många andra får men huvudsaken är att mitt hjärta mår bra därinne och växer. I onsdags förra veckan lyssnade en kollega med doppler på mitt pyre, h*n slog med 138-160 slag och vi hörde även en spark mot doppler så h*n är pigg som tur är. Jag är så nyfiken på vilket kön bebisen har, för mig spelar det ingen roll alls men jag är så nyfiken. Vi ha pojknamnet klart men tjejnamnet som jag vill ha älskas inte av maken som synd är, som tur är har vi 5-6 månader på oss förhoppningsvis. Jag känner att ju mer tiden går desto mer positivare tänker jag och jag tänker mycket på hur hösten blir när man kan få göra om rummet till barnet mm. Eftersom vi hade tänkt att adoptera så har vi nästan ett komplett barnrum då vi köpte säng, vagn mm. Maken tog hem tapeter genom sitt arbete och vårt barn kommer ha ett rum med uggletema och inredningen kommer mestadels från Pumpkin som är så fint tycker vi! Hur livet än blir så får vi snart barn, hoppas att det blir genom vårt pyre som växer inom mig!

8 kommentarer:

  1. Grattis till V.14!! =)
    Så spännande att få ta del av dina tankar och känslor samt hur bebis mår. Tänker ni ta reda på vilket kön det är innan?

    Kram & Må så gott min vän!

    // B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om bebisen visar sig på Rul ska vi kika, vilket jag hoppas på men inte maken. Kul att du fortsätter att läsa min blogg och att du orkar! Tänker så på dig gumman! Kram Genus Longing

      Radera
  2. Det är fantastiskt roligt att få följa din resa. Skönt att du nu (verkar det som) kan njuta och vågar drömma frammåt! /Bea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du följer mig! Njuter lite mer och drömmer in en ljus höst. Ha det gott! kram på dig. Genus Longing

      Radera
  3. Har läst igenom din blogg nu. Vilken resa ni har kämpat på. Ni ska bli föräldrar och det är ni så värda. Lycka till med allt. Ska försöka komma ihåg att titta in ibland och kolla läget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt inlägg! Tänker att du orkat läsa. Vi har kämpat i 8 tuffa år och kan kanske se ett gott slut om 5.5 månad! Hoppas att du fortsätter titta in! Kram på dig! Genus Longing

      Radera
  4. Mysigt ju =) Jag är oxå supernyfiken på könet, men vi ska ta nipt så vi får veta på det viset oavsett UL om jag förstått saken rätt. Uggletema låter hur gulligt som helst! Hoppas du fortsatt mår finfint!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att nipt blir bra för er! Vilken vecka är du i nu? Kram Genus Longing

      Radera