tisdag 3 februari 2015

Goda nyheter

Igår kväll kom vi hem ifrån vår resa till Fuerteventura, vi har haft 2 underbara men lite kalla veckor. Visst är jag brun men det har varit kallare än jag trott, jag visste innan att det var en blåsig ö men jag trodde nog att det skulle vara varma vindar. Vissa dagar har man kokat i bikinin (dock inte många) men de flesta dagar har man fått haft långärmad vid poolen. Ön var det vackraste jag sett, hotellet och maten där suverän men jag kommer nog inte återvända dit under vinterhalvåret iallafall. Men jag är glad att jag varit där och sett de fina sanddynerna och ökenlandskapet som finns där.

När jag öppnade posten igår blev jag chockad, förvånad men otrolig glad. Jag hade fått papper ifrån min chef på en fast anställning!!! Jag hade ingen aning om detta, jag hade vikariat tom 160116 och trodde att jag skulle få fast efter det men fick det nu. Visst fattas det många barnmorskor så chansen var ju att jag skulle få stanna där ändå. Det har varit mer tråkigheter i våra liv de sista åren än positiva så när dessa fina nyheterna kommer sprudlar jag av glädje i min kropp och jag minns plötsligt hur det är att vara genuint glad. Som barnlös med problem här och var så finns det inte många genuina stunder av glädje, inte i mitt liv iallafall! Kanske detta är en vändning på 2015 som började med många tråkigheter kring min gamla blogg, släkten mm! Man kan hoppas iallafall!

5 kommentarer:

  1. Stort grattis till tjänsten!!! Och välkommen hem till ett kallt och vitt Sverige.

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till tjänsten!!! Och välkommen hem till ett kallt och vitt Sverige.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Jag frös gott i ansiktet idag! Kram på dig

      Radera
  3. Grattis till till vidare tjänsten, va kul!!

    Kraam fr B

    SvaraRadera