fredag 19 juni 2015

Glad Midsommar

Midsommarafton är en kväll och stora förhoppningar för en del människor, vissa förlovar sig, vissa gifter sig och vissa bara myser. Jag är en av dom som förlovade mig en midsommarafton, då var datumet 20 juni och året 2008. Då gjorde maken mig till en av de lyckligaste kvinnorna i världen den kvällen. hans fina ord, mina tårar och slutligen den fina frågan "Vill du gifta dig med mig?" och självklart svarade jag "Ja" med en gång. Det är ett underbart minne att bära med sig och midsommarafton kommer alltid vara en mysig dag för mig just med detta minnet. Annars brukar jag inte fira midsommar något nämnvärt, min mamma och sambo kommer hit så vi ska äta traditionell midsommarmat. Kanske kan vi spela kub ute, vädret är än så länge ganska bra där vi bor men vi får se. Sen blir det kortspel och yatzy så det blir en lugn kväll, vilket är ganska skönt. Sedan ska jag jobba lör+söndag natt innan jag på måndag går på semester vilket ska bli underbart! 4 veckor av skön ledighet och bara njuta av livet, förhoppningsvis blir även vädret bra.

På måndag ska min kompis A och jag till "Lotta på Liseberg" och det ska bli kul, jag har aldrig varit där som publik innan och vi fick sittbiljetter som tur är. Hoppas att man syns något i tv iallafall, jag ska spela in det. Vi ska även äta innan och fira att jag gått på semester så det ska bli mysigt! 

Jag önskar er alla en underbar midsommarhelg, hoppas att ni njuter med era nära och kära samt äter god mat. Jag vet några som plussat i tråden och dem önskar jag all lycka till, några ruvar så jag håller tummarna för er medan några tyvärr fått missfall vilket jag beklagar så otroligt mycket! Jag tänker på er alla!

2 kommentarer:

  1. Ja midsommar är en kärleksfylld helg för många, så även för mig och min man.
    Vi förlovades oss på midsommarafton 2001 =)
    Om det är 18 år sedan Du tog studenten så gissar jag att vi är jämngamla Du och jag. Å det brinner i knutarna för att lyckas bli gravid & föda barn, men vi ska fixa det eller hur min vän?!

    Önskar Dig En Trevlig & Skön Semester!!!

    Kraam fr B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till er oxå! Jag är född 1978 så vi kanske är jämngamla. Ha en go sommar du oxå! Kram

      Radera