tisdag 15 september 2015

En grå dag

Idag är det en jobbig dag, en dag när hjärtat värker och längtar efter en graviditet är stor. Kanske beror det på ett allt närmar sig eller så beror det på att jag fyller år på lördag. Dagen känns iallafall svår och tårarna finns innanför ögonlocken, jag vill så gärna bli gravid eller få bli mamma att det inte är klokt. Trodde aldrig att vi skulle få det såhär maken och jag, att vi skulle få gå igenom helvete efter helvete och stå på ruta 1 efter 7.5år. Att vi skulle få kämpa så utan att ens få nåt för det, att gå igenom 4 äp och 7 återinföringar med ett missfall och 6 minus. Livet blev hårt, många i vår närhet som absolut inte förstår oss utan som ständigt sårar oss och med ett fåtal som stöttar oss på rätt sätt. Samtidigt älskar jag min make så oändligt mycket mer nu och är så glad att han finns vid min sida och inte lämnat mig för min infertilitet är stort. Vi har det bra fastän vi lider, vår kärlek övervinner allt detta och alla hinder vi tvingas genomlida. Men idag vill jag oxå ha det som många får, ett plus på stickan och en förlossning med ett levande barn i vår famn........

10 kommentarer:

  1. Förstår dig <3 grattis i förskott! Försök planera en resa elr nåt roligt att se fram emot tycker jag :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen. Vi har planer för resa i februari om fet går åt skogen. Kram på dig

      Radera
  2. Jag hoppas verkligen att ni en dag får bli föräldrar! Jag följer din blogg än. Grattis i förskott på födelsedagen, ni hittar nog på något fantastiskt med varandra på din dag. Jättekram! / besony

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag också. Tack för att du fortfarande följer mig. Hoppas att du har det bra. Kram på dig

      Radera
  3. Känner igen mig i dina tankar, och tycker livet stundvis är piss. Hade inte heller trott att jag & min käraste skulle få det så här tufft å svårt för att få ett kärleksbarn.
    Finner inga bra ord för det, bara att acceptera, men det gör så satan ont!

    Grattis i förskott!! Hoppas Du trots allt får en trevlig dag min vän!!

    Kram fr B

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen. Hoppas den blir fin trots ångest. Min ångest börjar också komma smygande. Fyller också år snart. :-/
    En stor kram till dig! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den blev helt okej. Hur gammal blir du? Grattis i förskott. Kram på dig

      Radera
  5. Hej! Tack för att du kommenterade på min blogg. Åh vad länge ni kämpat! Hur har det gått för er med FET:en ni skulle göra? Jag hoppas det gick bra och att det snart är er tur att bli föräldrar! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev inte fet då jag inte haft ägglossning trots positivt test. Det blir stimulerat fet i oktober istället. Ja vi har kämpat länge, känns som en evighet. kram på dig

      Radera