måndag 7 september 2015

Livets öde

Vi har väl alla berörts av dem hemska flyktingkatastrof som finns i Europa just nu, bilden av den lilla gossen som drunknat på stranden. Att människor riskerar sina liv för att få ett bättre liv berör mitt hjärta så, att de tvingas lämna sina hus, sina släktingar och liv för att politiska regimer förstör känns så orimligt för mig. Jag önskar så att världen kunde gå ihop och störta den regim som förstör människors liv så. Vi lever verkligen skyddat här i Sverige med våra liv, även om vi har en oenig regering där olika block vill styra så har vi det otroligt bra. Vi har ilandsproblem och tycker att det är jobbigt men vi har tak över huvudet och mat på bordet så vi ska vara glada. Jag har skänkt pengar till dem, jag brukar alltid göra det när människor i världen behöver hjälp men önskar så att jag kunde göra mer och skänka mer. Hoppas att ni alla bidrar också på ert sätt för dessa människor behöver oss!

1 kommentar:

  1. Finns inga ord för hur illa det är i världen..stackars människor som måste fly sitt land, sitt hem, sina familjer, vänner och djur.
    Visst har vi det oerhört bra i Sverige, jag är så glad och tacksam för att jag bor i detta land. Det borde man tänka på oftare..så lätt att ta allt för givet.
    Bara det här när strömmen går, man blir helt ställd..vad gör vi nu?!
    Eller när vattnet inte kommer ur kranen..vilka små bekymmer..jisses..vad är det mot att behöva fly hals över huvud liksom?!
    Vi kan nog aldrig sätta oss in i den situationen och jag hoppas verkligen att vi slipper.
    Här om dagen rensade jag ur våra garderober och ska skänka iväg kläderna, det är det minsta vi kan göra. Håller helt med Dig, önskar att jag också kunde göra mera.

    Hoppas att Du har det bra!

    Kraam fr B

    SvaraRadera