söndag 29 november 2015

Advent

Nu börjar nedräkningen till jul, både vuxna och barn som börjar att få ett pirr i magen. Många som fixar och donar i sina hem. För mig är julen rolig men ingen fantastisk helg, förmodligen beror på det att vi inte har barn och att den riktiga familjejulen som jag önskar mig inte har existerat någongång. Men advent är viktig för mig, jag bara älskar att ta fram ljusstakar och julstjärnor några dagar innan och se om de fungerar. I torsdags satte jag upp gardiner, stakar och stjärnor-det blev så himla mysigt. Tyvärr är ju inte vädret det mest inspirerande i dessa tider, regnet öser ner och jag bara längtar tills frosten och kylan kommer. Hur gör ni där hemma?

Bild från vårt hus

En kär bloggvän ("Där rosor aldrig dör") kämpar där ute och befinner sig i limbo, det gör mig så ont ifall detta går åt skogen för hon förtjänar verkligen den lyckan som först kom till henne. Jag håller alla tummar och tår att det ska gå vägen. Jag vet att äggdonations graviditeter ofta har små/stora blödningar under första trimestern. Det finns tom ett pm hos oss på förlossningen för dessa patienter.
Bloggerskan "Kom igen lilla monster" har fått missfall och detta var en spontan graviditet efter misslyckat ivf. Finns ingen rättvisa i denna värld. En del har ruvat och mått minus, mina tankar går till er oxå. Kära systrar; när ska vi få turen hela vägen????

Till alla mina medsystrar på bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar