tisdag 3 november 2015

Ont

Nu värker det konstant på vardera sida, det är mina cystor som är stora och behöver tömmas. Ca skulle ringt för några dagar sedan men inte ännu trots att jag hört av mig igen. Antar att man betyder mindre nu när vi inte ska göra fler egna försök men ändå. Jag ska även börja med p-piller men snart är jag vid äl och mens igen efter 2 veckor så kanske ska jag vänta, det ironiska är att jag inom mig har ett mikro hopp om att bli gravid spontant. Tänk vad knäpp man är, andra får mirakel men inte jag så varför man hoppas vid varje äl är konstigt. Det är större chans att vinna på lotto än att bli spontant gravid. Det är många som fått minus av oss och det är så tråkigt, jag håller tummarna för alla som ruvar och önskar dem ett fint plus på td. 

Idag ska jag börja jobba igen, har varit hemma mycket i samband med ivfen och jag har saknat jobbet, längtar att få förlösa bebisar igen och mysa med dem. Får förklara för arbetskamraterna varför jag varit borta. Några vet men många vet inte om det även om de kanske misstänker. Önskar så att jag istället hade kunnat få säga nåt positivt istället för att återigen säga att det sket sig. Önskar så att vi någongång kunnat få deklarera en graviditet. 

3 kommentarer:

  1. Va kul att Du ska börja jobba igen och att Du orkar! Jag önskar att jag också hade ett jobb att gå till, bara för att skingra tankarna och komma hemifrån för ett tag..kämpar på med två omtentor på ssk-utb..det är segt!

    Tråkigt att Du har så ont vännen, att de kommer tillbaka hela tiden de där cystorna =(

    Jag gick tillbaka i min blogg till i våras och hittade en av Dina kommentarer om att HcG nivåerna börjar tidigast från ruvardag 8 att utsöndras i blodet..den kommentaren gav mig just nu enormt hopp. Det är troligen därför det är på tok för tidigt för mig att känna något i brösten intalar jag mig :) Tack för den kommentaren!!

    Å Tusen Tack för att Du håller Dina tummar inför testdagen!! Jag behöver alla hålla tummar jag kan få just nu <3

    Vi hörs snart vännen!
    Kram fr B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar mitt jobb och arbetskamraterna hade saknat mig så det var roligt. Hoppas att dina omtentor snart är klara och att du får börja jobba. Vad vill du jobba med? Håller tummarna för dig ännu. Kram

      Radera
    2. Skulle vilja jobba på IVF, men det är svårt att få en tjänst där..men någon gång kanske =)
      Vårdcentral tror jag skulle vara kul eller psykiatrin, vi får se vad det blir.

      Kram

      Radera