onsdag 23 december 2015

God Jul till er alla!

Dan före dopparedagen är äntligen här, julen nalkas och förhoppningar om en underbar jul har många i tankarna. Julen är dock inte rolig för alla, många barn lider och upplever julen som årets svartaste helg och det tycker jag är så tragiskt. I en perfekt värld hade alla barn och vuxna nu skrattat och haft det underbart de kommande dagarna. För oss barnlösa kommer alltid frågan "Är detta vår sista jul som barnlösa?" och för många så kunde julen varit oändligt rolig om våra små änglar fått leva och födas. För maken och mig kan jag nog säga 100% att det är vår sista barnlösa jul, oavsett om äggdonationen tar sig eller inte så har vi antingen en nyfödd i huset eller så är/har vi varit i Sydafrika och hämtat vårt efterlängtade barn. Jag ser framemot att få undra detta under hela 2016, sen får vi se hur vi får barn och när. Till er som kämpar så önskar jag så att det är eran sista jul som barnlösa och till er som fått plus eller fått barn så önskar jag er en underbar jul!

Jag är långledig nu, iallafall i 5 dagar så det känns underbart. Har nyår som jobbhelg detta året och jag jobbar hellre nyår än jul. Vi ska fira hemma hos oss med maken, min mamma och min bror med familj så det blir lugnt. Sen har vi årlig kalkonmiddag på annandag jul men bekanta och familj, så den dagen är underbar där julmat byts ut mot kalkon med smaskig sås och tillbehör. Så ha nu alla en riktigt GOD JUL!

8 kommentarer:

  1. G O D J U L ! ! !
    Hoppas ni får den lugna fina jul, som du vill ha. Lite vila, lite mys och omtanke...

    Många kramar!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. God fortsättning till dig! Hoppas att eran jul varit bra! Vi har haft en lugn och fin jul! Kram Genus Longing

      Radera
  2. Tack! Detsamma, låt 2016 bli ett bra år! Hoppas! God Jul

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låt oss få ett fantastiskt 2016! God fortsättning till dig! Kram Genus Longing

      Radera
  3. Svar
    1. Tack detsamma! Hoppas att du hade en fin jul trots klumpig kommentar. Kram Genus Longing

      Radera
  4. Ja vi hoppas på ett glädjefyllt 2016 Genus Longing!!
    Gott Nytt År Vännen!! <3

    Kram B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott nytt år till dig gumman! Hoppas att du får ett fint år! Kram Genus Longing

      Radera