onsdag 25 maj 2016

KUB

Idag var det dags för Kub testet, jag var väldigt nervös och spänd. Dels för jag undrade om bebisen fortfarande levde och sen om vi skulle ha förhöjd risk för kromosomfel, har sett alldeles för mycket av detta på jobbet av och till. Bm som skulle göra testet hade arbetat på min arbetsplats så jag skulle hälsa ifrån några kollegor till henne, alltid roligt att få prata jobb lite. Jag förklarade att jag var väldigt nervös och även vad vi gått igenom för att komma hit, så när hon satte proben på magen såg vi ett hjärta med en gång och en bebis som tog ett jätteskutt, då började mina tårar att rinna och bm sa att hon älskade glädjetårar. Vi fick se en bebis, ansiktet såg ut som en apa eller hund men bm förklarade att vågorna ifrån proben kan göra ansiktet stramare och benigare än vad det är. Hon såg 2 ben och 2 armar, hon såg händer, fötter och naglar samt en stortå. Hon tyckte se 2 hjärnhalvor men sa att det fortfarande är för tidigt att se riktigt, hon såg att navelsträngen hade 3 kärl så det känns skönt och moderkakan låg i framvägg. Då förstod jag att jag inte kommer känna fosterrörelser på ett bra tag, men skönt att då veta varför. Att få se detta kändes så surrealistiskt och konstigt, även om jag trodde att ulj skulle gå bra. Har inte fattat det som händer oss riktigt ännu även om min kropp har förstått det, men huvudet brukar förstå saker sist av alla. Vi fick låg risk för kromosomfel så det känns skönt, nu är det RUL som kan avgöra framtiden men hittills verkar allt gå bra. Idag är jag i vecka 12+1 och missfallsrisken har minskat med 65%, risken att det ska gå fel är nu 1,6% så oddsen är bra! Hoppas snart att jag kan njuta av det som sker, att jag kan känna den riktigt sanna glädjen som ett barn för med sig för det förtjänar jag!

Min lilla apa, bp 161205

18 kommentarer:

  1. Helt underbart!!//Linda

    SvaraRadera
  2. Jaa!! Nu ska du njuta lite också, som du själv sa så förtjänar du det!!

    Många stora kramar!!!

    /Hönsamaja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt inlägg. Hoppas att njutningen snart kommer. Sköt om dig vännen! Kram Genus Longing

      Radera
  3. Underbart!!! En söt liten apa.
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att apan blir en prins eller prinsessa snart! Hoppas att du har det bra! Kram Genus Longing

      Radera
  4. Så underbart!
    Det känns nästan som om vi känner varandra och jag blev så glad att du är glad och att du vill berätta vad som händer./Berith

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att min historia ska kunna hjälpa andra i samma sits. Men jag är nyfiken på vem du är? Kram Genus Longing

      Radera
  5. Svar
    1. Ja WIIEEE är det rätta. Tack för ditt inlägg. Kram Genus Longing

      Radera
  6. Svar
    1. Mycket!!! Kram Genus Longing

      Radera
  7. Härligt! Grattis! Njut nu! Kram/ Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt men konstigt fortfarande! Tack för ditt inlägg! Kram Genus Longing

      Radera
  8. Åå min vän vad kul att få ta del av detta glädjande besked!!
    Å va söt ert lilla pyre är!! <3

    Var rädd om Dig & Trevlig Helg! <3

    Kram från B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag längtar tills hösten då jag kommer få ta del av dina glädjande besked vännen! Trevlig helg till dig gumman! Kram Genus Longing

      Radera
  9. Vad glad jag blir över att se att ni lyckades med ert försök.
    Jag har KUB imorgon är då i v 13+4 BF 31/12 2016 hoppas allt ser bra ut för mig också försök njut och lev i nuet/all lycka till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja känslan av att fått ett plus har varit överväldigande. Grattis till dig oxå. Lycka till imorgon. Sköt om dig vännen. Kram

      Radera