onsdag 23 mars 2016

Rd 5

Halva ruvningstiden har gått och det är nu som den värsta tiden börjar, på rd 8 börjar hcg utsöndras om embryona tagit sig och först då kan de symtom som nu finns analyseras på riktigt. Hade en spotting i söndags men det var den enda oxå, förstår inte varför den kom. Antingen en effekt av medicinerna eller om vi har riktigt tur en fästningsblödning men sån tur har vi väl inte. Jag säger som min ruvningsvän  (där rosor) att detta inte gått vägen, kan fortfarande äta choklad och det kunde jag inte när jag var gravid sist men som barnmorska vet jag att symtom kan variera stort när man är gravid! Jag hoppas och önskar så att detta gått bra och att vi får positivt test på onsdag morgon. Har gått av efter 2 nätter då så då passar det bra att testa så att jag slipper oroa mig för jobbet om det blir ett minus. Är sjukskriven nu under första ruvningstiden och det är skönt, få tiden för mig själv och bara kunna slappa och ta hand om kroppen.

4 kommentarer:

  1. Hoppas hoppas!!! Ruvartiden är så jobbig psykiskt ( och fysiskt) Bland det jobbigaste med den väntan, tyckte jag när jag gjorde behandlingar. Håller tummarna. Skönt att du kan vara " ledig" från jobb och bara vara. Kram/ Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt inlägg! Önskar dig en glad påsk! Kram Genus Longing

      Radera
  2. Åå vännen!! Jag tvivlar ännu att det tagit sig här, men blir ändå hoppfull och glad när jag ser att du skriver att tidigast RD 8 börjar hcg stiga. Hoppas, hoppas det börjar pirra i brösten och så imorgon då..just nu känns de lite hårdare, drar pytte lite i magen, kissnödig och mår lite lätt illa speciellt av olika dofter..är väl hjärnspökerna som luras nu igen =(
    Håller mina tummar för dig vännen! <3

    Glad Påsk!

    Kram från B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dig en glad påsk och en hcg stegring! Kram Genus Longing

      Radera