fredag 25 mars 2016

Rd 7

Som ruvare letar man tecken, klämmer på brösten, tar tempen och synar toalett pappret så ingående att man ibland blir knäpp. När man börjar se det bruna på pinnen som man tar Lutinuset med eller ser en ljus brun flytning i bindan och att tempen börjar minska så vet man. Man vet hur det går med ens ruvning och ens känsla som man haft börjar att ta över hela ens inre. Där är jag på ruvardag 7, brösten ömmar lite mindre, tempen har gått ner 0.2 grader och det bruna började synas nu i morse. Jag är inte ens ledsen, känner mig bara likgiltig och tom inombords. Hade inte förväntat mig något annat egentligen fastän man hoppas och önskar att det för en gångs skull ska bli en annan utgång än ett minus. Vi får se när blodet börjar komma, sist kom det på rd 5 men jag vet att de mediciner som man tar nu kan fördröja blödningen så det är bara att vänta och se......................

6 kommentarer:

  1. Jag vet inte vad jag ska skriva..känner så himla mycket igen mig i det du skriver, men det vet Du ju redan.
    Denna väntan gör mig knäpp på riktigt, den är olidlig! Önskar att man kunde stänga av sina tankar, eller lämna in hjärnan på ett pensionat typ under tiden man ruvar. De vore jätteskönt!!

    Skickar över styrkekramar & fortsätter hålla mina tummar hårt!
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skillnaden mellan oss är att du förmodligen får ett plus och inte jag. Men det är kul att en av oss lyckas iallafall! Glad påsk kära du! Kram Genus Longing

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg ditt inlägg på mailet, synd att du tog bort den. Glad påsk på dig! Kram Genus Longing

      Radera
  3. Åååå det är så hemskt den här tiden, när man inte VET och bara väntar och väntar.... Man kastas verkligen mellan hopp och förtvivlan hela tiden.

    Men jag tänker på dig, och skickar lite stöd och kraft!!
    KRAMAR!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet för min känsla säger allt och sen känner jag mig så ogravid och temperaturen har gått ner ytterligare. Glad påsk på dig gumman! Kram Genus Longing

      Radera