måndag 28 mars 2016

Vecka 3+6

Rubriken säger allt, jag är gravid och tror på det. Tog ett digitalt test idag som visade Gravid 1-2 och det vanliga testet var starkare än igår. Såg dock ljusrosa blod på lutinus pinnen i morse men samtidigt vet jag att det inte behöver betyda något, bara vänta och se om detta blir ett nytt missfall eller en bebis. Vi är glada, förvånade och rädda, rädda för den oerhört långa vägen som vi har kvar och rädda för allt som kan komma att hända. Bpu blir 5 december vilket är min mormors födelsedag om hon levt, vid S var det bpu min farfars födelsedag så det är lite symbolik över det hela. Vi undrar om ett eller två embryon har fäst, ulj blir i april om det går så långt. Mina symtom var; fästningsblödning rd 2, hugg i vä sida (precis som med S) rd 3, molande värk över livmodern och nu illamående och känner inget sötsug. Där är mina symtom, men jag har aldrig varit klassisk med symtom som ömma bröst eller så. Tack för era inlägg, jag blev så oerhört rörd av dem. Det värmer mitt hjärta enormt mycket att ni finns och stöttar mig, vad skulle jag göra utan er. Love you all!


23 kommentarer:

  1. Åh grattis! När är " officell" testdag? ( enligt kliniken?) Jag hade också lite ljusrosa blod ( mkt lite) veckan innan jag testade positivt . Aldrig haft innan. Jag funderade också om det var pga ett embryo släppt och ett fäst.... ( vi satte in två, ett fäste) hoppas det är er tur nu. Följt din blogg ett tag. Blev gravid efter tredje färska ivf ( och ett fryst i bagaget) och är nu i v 24. (23+0 idag) :) håller tummarna!! Kram/ Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Td är imorgon enligt Riga. Grattis till er oxå! Man vet aldrig med blödning när man satt in 2. Tack för ditt inlägg. Lycka till med allt! Kram

      Radera
  2. Härligt. Nu håller vi tummarna för att det kommer en bebis i december.

    SvaraRadera
  3. Ååå!! Håller tummar å tår för er nu och att allt kommer gå vägen!! <3

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller det för dig oxå! Hur går det med dig? Tänker på dig! Kram

      Radera
    2. Jag har börjat mäta morgon tempen *hihi* 37,3 i morse RD 11 och jag har i vanliga fall ca 36,7 =)
      Så fortsätter å mäter fram till testdagen, få se om de minskar eller ökar. Än så länge inget rosa..men det kommer väl snart! =(

      Kram Kram

      Radera
    3. Låter lovande ju! Håller tummarna för dig! Kram Genus Longing

      Radera
    4. Har du någon mejladress som jag kan skriva till dig på?
      Annars kan väl du mejla mig på lollipopp76@hotmail.com
      Vore kul att "prata" lite :)

      Kram

      Radera
  4. Vill bara skrika o hoppa av glädje för er skull! Jippi. Stort grattis ❤ Så glad för er skull. Kram cicci

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill oxå skrika ut detta *hi hi* Ha det bäst! Kram

      Radera
  5. Ååååå va underbart! Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det underbart! Hoppas att du har det okej! Kram på dig

      Radera
  6. Hurraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Njut nu! /Bea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka men det är svårt! Kram på dig gumman! Genus Longing

      Radera
  7. Grattis! Håller mina tummar gör er!
    Kram Rosie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tummar behövs! Kram Genus Longing

      Radera
  8. Helt underbart!!! <3 Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart och skrämmande samt. Ha det gott! Kram

      Radera
  9. Åh! Vilken fantastisk nyhet jag möttes av här. Ett stort grattis. Nu är det er tur!!! :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas på våren tur nu men man vet aldrig. Ha det bäst! Kram

      Radera
  10. ÅH! Stort grattis!! Håller mina tummar och ber att det ska gå vägen nu! UNDERBARA nyheter!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla tummar behövs för att detta ska gå bra! Kram på dig gumman

      Radera