onsdag 30 mars 2016

Testdag

Idag är det rd 12 egentligen, men för mig är det 4+1 och det känns fortfarande helskumt att skriva det. Att även försöka förstå att vi kunde plussa känns ännu mer skumt, att vi lyckades på första försöket efter 7 minus på raken under 5år är oförståeligt för maken och mig. Men det kan bara beskrivas med en mening; jag har skit ägg.... Jag tänker på detta hela tiden, försöker att inte oroa mig för missfall och försöker njuta av att det visar plus men det är svårt. Då jag jobbar som barnmorska och får gosa med bebisar gör det ännu värre för hela mitt inre skriker av längtan efter de/den som växer inom mig. Jag vill att de stannar där i minst 27 veckor till, helst 33 veckor till men jag vet att förlossning kan ske när som. Jag har sagt det till några på jobbet och de jublar, så gör även en del som vi känner privat och alla är eniga. De tycker att vi verkligen förtjänar detta och det värmer våra hjärtan, önskar av hela mitt hjärta att detta går hela vägen!
 
Dagens test, är starkare än i helgen!


16 kommentarer:

  1. Hej! Vad skönt att testet blir starkare och starkare! Grattis igen! /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en oerhört lättnad! Tack för ditt inlägg! Kram Genus Longing

      Radera
  2. Grattis, vilken lycka!!! <3 Helt fantastiska nyheter! Nu SKA det gå hela vägen! :) Många kramar/N

    SvaraRadera
    Svar
    1. En obeskrivlig lycka och vi har väntat så länge på detta. Kram på dig! Genus Longing

      Radera
  3. Jag blev både förvånad, samtidigt som det kändes självklart!!

    K R A M!!!

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är många som blev förvånade över detta resultat! Kram på dig gumman! Genus Longing

      Radera
  4. Grattis igen! Njut av det positiva testet om du kan och landa lite i det. Mkt kan hända, visst. Men just nu är du/ ni närmare en bebis ! Hoppas och håller tummarna. Antar att du får ett tidigt vul på kliniken? Peppkram/ Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har aldrig varit så nära en bebis som nu och det skrämmer mig samtidigt som det är så underbart! Vi ska på tidigt ulj! Kram på dig gumman! Genus Longing

      Radera
  5. Har försökt och kommentera två gånger innan, men det verkar som att det faller bort? Hur som helst, testar en sista sväng! Stort grattis till er, så himla roligt! :) Kram Lisa (längtanefterlillal)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser dina inlägg på mailet ändå men kul att de syns nu! Tack för ditt inlägg! Kram Genus Longing

      Radera
  6. Svar
    1. Känns helskumt allt som sker nu men så härligt! Kram på dig!

      Radera
  7. Ser jättefint ut det där!!! Håller mina tummar att allt kommer gå bra nu både för er och för oss =)

    Kram från B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller oxå tummarna för oss nu gumman! En dag i taget så kommer vi närmare bpu! Kram på dig gumman! Genus Longing

      Radera
  8. Kommer inte ihåg om jag grattat dig eller inte (har varit flera stycken av de bloggare som jag följer som plussat de senaste veckorna). Så stort grattis till er <3
    Kram Susse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många har plussat och det är kul! Vi har väldigt lång väg kvar så jag tar en dag i taget. Kram på dig oxå! Kram Genus Longing

      Radera