söndag 27 mars 2016

Rd 9

När man arbetar inom vården så är temperaturmätning en viktig men osäker sak, det finns muntemp, örontemp, axilltemp och rumptemp. Alla som arbetar vet att rumptempen är den enda riktiga som visar rätt hela tiden medan de andra kan variera stort. Jag har mätt med muntemp och fått olika svar beroende på läge och tid, min normaltemp är 36,5 ungefär och idag fick jag 36,5 i munnen så jag tänkte att jag skulle tjuvtesta för att få se det feta minuset som jag behövde för att inse att min känsla var rätt. Jag gick upp vid 08.00 då jag måste ta mina Progynon och Lutinus och tog ett billigt test som jag haft kvar, det visade negativt så jag gick och la mig. Gick upp vid 11.30 och skulle slänga det då jag ser ett skuggigt och svagt streck *hm* Jag vet att man inte ska läsa av tester efter så många timmar men under 5 år har jag läst av dem och de har varit helt negativa innan. Sa till maken att detta var skumt, men jag hade ett nytt test (Clearblue) så jag tog det och det andra strecket kom med en gång, dock väldigt svagt men med tanke på rd 9 så är det inte konstigt då hcg nivån är låg ännu. Jag blev orolig med tanke på min låga temp, kunde ju vara ett missfall då i sådana fall. Skickade sms till Riga men ej fått svar, men så kom jag på att jag hade en rumptemp som jag köpte till vovvarna förra året och då rumptemp ALLTID stämmer så tog jag den, den visade 37,4 så tempen är hög. Men vad allt detta betyder just nu vet vi inte, det vi vet är att embryona/embryot fäste och att tills motsatsen är bevisad är vi gravida! Sen om detta leder till bebis eller missfall får tiden utvisa, önskar så att vi får vårt mirakel nu när vi faktiskt är efter 5 år gravida igen..........

Vet inte om ni ser det mycket svaga plusset men bifogar bilden ändå.

30 kommentarer:

  1. Jag ser det ������

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frågetecknen ska vara ballonger men det fungerade tydligen inte. Men jag ser tydligt strecket :) grattis!!!

      Radera
    2. Gullig du är anonym! Kram Genus Longing

      Radera
  2. Jag ser det =) Grattis!!!
    Håller mina tummar för dig/er!
    Själv hoppas jag på ett "Guldägg" i vår äggbank.

    Kraam vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna för att du ska få ett plus oxå! Vi ska ju följas åt nu till bf! Kram Genus Longing

      Radera
  3. Jag ser! Hurra och grattis!!! Fantastiskt roliga nyheter, håller alla tummar och tår som jag kan för er!!! /Bea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir rörd av eran glädje. Alla tummar och tår behövs! Kram Genus Longing

      Radera
  4. Stort grattis!!! Självklart ser jag att det är ett plus!! Hoppas verkligen att detta leder till en bebis! Hoppas så för er skull! Kramar ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas vi oxå! Tack för ditt inlägg! kram Genus Longing

      Radera
  5. Grattis! Har följt dig ett tag "på avstånd". Har du lust att svara på några frågor ang er äggdonation?: Varför blev det AVA Riga? Hur lång tid fick ni vänta från att ni kontaktade dem? Vad "får" ni för pengarna? tex om nått kommer till frysen ingår det då i priset att använda dem? Håller tummen för att detta lyckas för er! /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan gärna maila dig? Maila mig på; hunny
      199@
      hotmail.com
      Har skrivit mailadressen på 3 rader för att inte bli spårad. Tummar behövs!Kram Genus Longing

      Radera
  6. Jag är ännu en av dina följare som håller tummarna jättehårt! Måtte det verkligen lyckas! /Berith

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt när ni läsare lämnar avtryck! Tack för dina tummar! Kram Genus Longing

      Radera
  7. Åh! Grattis! Jag håller alla tummar jag kan för att det ska bli starkare!
    Klart att det syns!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att fler ser det svaga! Tack för ditt inlägg! Kram Genus Longing

      Radera
  8. Det är inte alls så svagt, syns tydligt :)) Stort Grattis! Håller alla tummar! (Har följt din blogg men inte skrivit på länge).
    Kram! (Vindla från FL).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svagt minne av dig från fl,tack för ditt inlägg! Kram Genus Longing

      Radera
  9. Jag ser det också! Grattis! Hoppas nu att de/dem stannar kvar hela tiden ut! Kramar från besony

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag med av hela mitt hjärta! Kram på dig gumman! Genus Longing

      Radera
  10. Svar
    1. Känns så konstigt alltihop! Kram Genus Longing

      Radera
  11. Jag ser det också tydligt, GRATTIS!!! :) Som du säger, än vad som nu händer fäste det denna gång! Heja heja! Massa kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi lyckades förresten på vårt 8:e ivf - försök och jag var TOTALT knäckt ungefär tusen gånger för min temp svajade hela tiden!!! Vet inte hur många gånger jag ringde barnmorskan och beklagade mig över det (ja hon har väldigt bra tålamod min barnmorska... ;) ) Tillslut var jag tvungen att kasta tempen för jag höll på bli tokig när den ofta låg på typ 36,2 flera dagar i streck. Ut kom en frisk och fin flicka några månader senare! :) Kram igen

      Radera
    2. Härligt att ni lyckades! Jag ska strunta i tempen oxå tror jag. Ha det bäst!

      Radera
  12. Wow va glad jag blev nu! Stort grattis! Håller tummar och tår att det stannar kvar.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det underbart med glädje! Ha det gott! Kram

      Radera
  13. Stort grattis Genus Longing!
    Jag testade negativt idag och har gett upp för egen del. Håller tummarna för att det går hela vägen för dig!
    Bappen (som var på Ava samma dag som du)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att höra men ge inte upp hoppet, kunde jag bli gravid så kan alla! Hur länge har ni kämpat? Kram

      Radera
    2. Fyra år och nio insättningar, börjar kännas tungt.

      Radera
    3. Vi har kämpat i 8år och lyckades nu på den 9:e så jag vet hur det känns. Men ge det en chans till,ni kommer att lyckas! Jag håller tummarna för er! Kram Genus Longing

      Radera